Miejsca 30-40

Miejsca 41-50 // Miejsca 30-40 // Miejsca 21-29 // Miejsca 11-20 // Miejsca 1-10

40. Firefly

Wspaniała przygoda osadzona na kosmicznym dzikim zachodzie. Zabawa na zasadzie „takie Gwiezdne Wojny tylko bardziej wiarygodne, trochę w stylu Indiany Jonesa, i wszyscy są Hanami Solo”. Razem z doskonałym „Serenity” tworzą wiekopomne dzieło z pogranicza kina nowej przygody i space opery, które niestety dzisiaj są już trochę zapomniane i niedocenione.

Hitch

39. The Office (UK) / Biuro

W pewnym sensie ten serial zmienił TV. To były czasy kiedy jeszcze można było wejść w TV z czarnym, obrazoburczym humorem i nabijać się z politycznej poprawności. Ricky Gervais wymyślił format który potem powtarzali na całym świecie. Zagrał Davida Brenta fantastycznie i żadna inna wersja, łącznie z wersja USA, nie może się z tym równać. Sam wolę też angielski humor od amerykańskiego, stąd zawsze wersja UK>USA. No i wiedział kiedy serial zakończyć. Powtarzam co jakiś czas i nigdy się nie nudzi.

Doppelganger

Z rozczarowaniem obserwuję jak wraz ze wzrostem popularności, Gervais systematycznie obniża loty jako scenarzysta. Ale startował z poziomu nieosiągalnego również dla większości naśladowców. Serialowy debiut to przede wszystkim fantastyczne teksty wygłoszone po mistrzowsku przez Ricky’ego, który po prostu jest Brentem. Reszta obsady też trzyma poziom, na czele z Martinem Freemanem, który dla mnie zawsze będzie Timem a nie żadnym Hobbitem czy innym Watsonem. Do tego całkiem nowatorski format a w konsekwencji sława dla Gervaisa i (chyba niesprawiedliwie mniejsza) dla Merchanta, spory wpływ na telewizję a może nie tylko. Obok „Louie” najśmieszniejsze, co w życiu widziałem.

PROPJOE

38. Fawlty Towers / Hotel Zacisze

37. Allo, Allo!

36. Fargo

Miejsce na mojej liście ze względu na dwa pierwsze sezony, przede wszystkim pierwszy. Pomysł podpięcia się pod dzieło Coenów mógł wydawać się ryzykowny, ale serial się wybronił – moim zdaniem przynajmniej dorównał filmowi z 1996 roku. Bywa, że brakuje może trochę wyczucia i czasami granica absurdu zostaje przekroczona, ale ewentualne drobne potknięcia rekompensuje z nawiązką bardzo dobry scenariusz, świetne aktorstwo i przede wszystkim realizacja na poziomie bardzo rzadko osiągalnym w telewizji.

PROPJOE

35. Community

Przesympatyczni bohaterowie, mnóstwo odniesień do świata popkultury oraz bawienie się formą.

Bradesinarus

Nadęty (serial może być nadęty? Jeśli tak to Community zdecydowanie jest!) tasiemiec o grupie upośledzonych społecznie ludków, którzy przerzucają się cytatami z popkultury i nawiązaniami do tejże w sposób naciągany i sztuczny do bólu. A jednak coś jest w tej produkcji, że dostarcza masę śmiechu i ogólnie pojętej zabawy. W sezonach 1-3, bo 4-6 to dno. No i gdzie film o ratowaniu Troya z rąk piratów?!

HITCH

34. The Dark Crystal: Age of Resistance / Ciemny kryształ: Czas buntu

33. Spartacus / Spartakus

32. South Park / Miasteczko South Park

Rewelacyjny komentarz społeczny podany w obrazoburczym tonie. Niektóre odcinki to absolutny geniusz, niektóre sezony wybitne, choć uważam że już od jakiegoś czasu zjadają swój ogon.

Doppelganger

Chyba jedyna mainstreamowa produkcja autorstwa zatwardziałych libertarian, która nie tylko nie schodzi z anteny od 1997 roku, ale dzielnie prze dalej. Fakt, czuć momentami zmęczenie materiału, jednak odcinki nigdy nie schodzą poniżej pewnego poziomu. Zaś sam tytuł wciąż cieszy się ogromną popularnością i chętnie do niego wracam.

HITCH

30-31. Alternatywy 4

Najlepszy polski serial, brawurowy Wilhelmi + kwiat polskiego aktorstwa daje niesamowity popis. Rewelacyjny scenariusz, sceny które bawią do dziś, kapitalny komentarz społeczny – Bareja, który wspaniale wyśmiewał polskie realia tamtego okresu.

Doppelganger

Lost / Zagubieni

Mimo, że nie jestem ukontentowany zakończeniem i uważam, że twórcy się odrobinę pogubili dążąc do piętrzenia zagadek, które ostatecznie okazały się niewiele warte to jednak „Lost” pozostanie chyba na zawsze w moim sercu jako niewyleczona pierwsza serialowa miłość.

Bradesinarus

Jakby ktoś szukał tego momentu, kiedy TV na raz zrobiła się mega hollywoodzka i „bindżowa” – rozpoczynając tym samym nową erę telewizji, trwającą do dziś – to właśnie tu się to stało. O tu, na tej plaży, na której rozbił się lot Oceanic 815.

HITCH

Miejsca 41-50 // Miejsca 30-40 // Miejsca 21-29 // Miejsca 11-20 // Miejsca 1-10

Design a site like this with WordPress.com
Rozpocznij